- •Тема 1. Фінансово-господарський контроль: сутність та зміст
- •Необхідність, місце та значення контролю в сучасних умовах господарювання.
- •1.2. Фінансовий контроль.
- •1.3. Господарський контроль.
- •1.4.. Фінансово-господарський контроль.
- •Необхідність, місце та значення контролю в сучасних умовах господарювання
- •1.2. Фінансовий контроль
- •1.3. Господарський контроль
- •Тема 2. Сутність та завдання податкового контролю
- •2.1. Суть та необхідність податкового контролю
- •1.4.. Фінансово-господарський контроль
- •2.2. Форми, види та процедури податкового контролю
- •2.3. Методи податкового контролю
- •2.4. Органи контролю в сфері оподаткування
- •Тема 3. Теоретичні основи та процедури податкового аудиту
- •3.1. Податковий аудит в системі податкового контролю
- •3.2. Види податкових перевірок та організація їх проведення
- •3.3. Суть та етапи доперевірочної роботи
- •3.4. Система «кабінетний аудит»
- •3.5. Оформлення результатів перевірки
- •3.6. Реалізація результатів перевірки
- •3.7. Оскарження дій податкових органів
- •Тема 4 Податковий контроль діяльності підприєм
- •4.1. Мета і завдання податкового контролю підприємств гмк
- •4.2. Джерела інформації податкового контролю.
- •4.3 . Основні податкі та збори підприємств гмк.
- •Тема 5. Методика перевірки фінансово-господарської діяльності підприємств гмк
- •5.1. Перевірка обліку необоротних активів на підприємствах гмк
- •5.2. Методика аудиту обліку запасів на підприємствах гмк
- •5.3. Перевірка обліку готової продукції на підприємствах гмк
- •5.4. Перевірка обліку грошових коштів на підприємствах гмк
- •Тема 6. Організація податкового контролю в сфері непрямого оподаткування на підприємствах гмк
- •6.1. Камеральна перевірка декларації з пдв
- •6.2. Документальна перевірка податкового зобов'язання з пдв
- •6.3. Перевірка правильності визначення суми податкового кредиту
- •Тема 7. Організація податкового контролю в сфері оподаткування доходів фізичних осіб на підприємствах гмк.
- •7.1. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
- •7.2. Контроль за правильністю здійснених утримань
- •7.3. Контроль за повнотою й своєчасністю перерахування в бюджет утриманих податків
Тема 6. Організація податкового контролю в сфері непрямого оподаткування на підприємствах гмк
6.1. Камеральна перевірка декларації з ПДВ
6.2. Документальна перевірка податкового зобов'язання з ПДВ
6.3. Перевірка правильності визначення суми податкового кредиту
6.1. Камеральна перевірка декларації з пдв
Камеральною вважається документальна невиїзна перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках).
Камеральна невиїзна перевірка проводиться на підставі зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) даних у приміщенні контролюючого органу.
Камеральна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Присутність та згода платників податків під час проведення камеральних перевірок не обов'язкова.
. Порядок проведення камеральних невиїзних перевірок, оформлення та реалізації їх матеріалів встановлюється центральним контролюючим органом.
При прийомі та камеральній перевірці податкової декларації по податку на додану вартість необхідно звернути увагу на наступні особливості:
1. Звітні податкові периоди
1. Відповідно до ст..202 ПКУ звітним податковим періодом є один календарний місяць, - (декларація подаеться протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця),а у випадках особливо визначених ПК - календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
- якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
- якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим ) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Звітний податковий період, дорівнює календарному кварталу для осб, які у відповідності до п.154.6 ПКУ мають право на застосування «0» ставки податку на прибуток на період з 01.04.2011р. до 01.01.2016р.,а також для осіб які сплачують єдиний податок(за бажанням).
Протягом календарного року дозволяється заміна квартального податкового періоду на місячний з початку будь-якого кварталу поточного року. Заява про таку заміну надається платником податку до органу податкової служби за один місяць до початку кварталу. Зворотні зміни в одному календарному році не дозволяються.
Платники єдиного податку (за ставкою 3%) звітують та сплачують ПДВ щоквартально. Для проведення відшкодування податку на додану вартість протягом місяця після подання декларації, при здійснені експортних операцій за нульовою ставкою, платники єдиного податку можуть змінити своє рішення про застосування квартальної звітності на місячну.
2.Особи які не є платниками ПДВ.
Особи розмір доходів яких кожного податкового периоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує 3 млн.грн.,та нарахована заробітна плата за кожний місяць працівників е не менш ніж дві мінімальні заробітні плати,та відповідають одному із таких критеріїв:
-особи, утворені в установленому порядку після 1 квітня 2011р.
-особи, які е платниками единого податку можуть вибрати квартальний податковий период;
. особи, які протягом трьох послідовних років декларували щорічний обсяг доходів у сумі, що не перевищує три мільйони гривень та середньооблікова кількість працівників яких не перевищувала за цей період 20 осіб,;
3. Декларація подається платником незалежно від того, виникло у звітному періоді у платника податкове зобов'язання чи ні, тобто незалежно від стану фінансово - господарської діяльності платника податку.
Декларація повинна бути заповнена без виправлень і помарок; в рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути проставлений прочерк. Суми обороту та ПДВ проставлені в гривнях, без копійок. Достовірність даних, які наведено у декларації, повинні бути підтверджені підписами директора і головного бухгалтера із зазначенням прізвища та ініціалів, скріплені печаткою.
Декларація, яка заповнена з порушенням вищезазначених вимог, без передбачених додатків не реєструється, вважається не прийнятою і повертається платнику для доопрацювання.
Попередня перевірка податкових декларацій (камеральна перевірка) складається з кількох послідовних етапів і здійснюється податковим інспектором на підставі аналізу даних податкової декларації та додатків до неї без отримання додаткових відомостей (за винятком окремих випадків, та без виходу на місце роботи (знаходження) платника.
Перший етап перевірки. Перевіряється правильність оформлення податкової декларації та наявність усіх документів (додатки та довідки), які платнику необхідно додавати до декларації.
Другий етап перевірки. Проводяться звичайні арифметичні розрахунки значень відповідних рядків. Проводиться арифметична та методологічна перевірка відповідних рядків декларації.
Третій етап перевірки. Перевіряється відповідність суми податкового зобов'язання, заявленого платником у декларації до сплати в бюджет чи до відшкодування з бюджету.
Перевіряється правильність заповнення розділу податкової декларації «Розрахунки з бюджетом за звітний період».
Платники податку, які здійснюють операції з вивезення (пересилання) товарів (робіт, послуг) за межі митної території України і за результатами звітного періоду визначили від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту та мають бажання отримати експортне відшкодування, разом з податковою декларацією подають Розрахунок експортного відшкодування.
Це правило не розповсюджується на осіб, які не здійснюють розрахунків з податку на додану вартість з бюджетом на підставі норм чинного законодавства
На суму податку на додану вартість, донараховану за результатами попередньої перевірки складається Довідка про попередню перевірку податкової декларації з податку на додану вартість та податкове повідомлення - рішення на вказану суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій за їх наявності)
Податкове повідомлення - рішення заноситься до реєстру податкових повідомлень, після чого надсилається (вручається) платнику податку, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок податкових зобов'язань, сума податку ПДВ належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення.
Додаткова сума податку, нарахована за результатами перевірки, підлягає внесенню до бюджету у строки, зазначені в повідомлені, але не пізніше 10 календарних днів із дати вручення такого повідомлення - рішення.
Для здійснення контролю за повнотою оподаткування податком на додану вартість під час здійснення кабінетного аудиту дані податкових декларацій з ПДВ обов'язково повинні порівнюватися з відповідними даними Декларації про податок на прибуток.
При виявленні розбіжностей встановлюються їх причини та при необхідності проводиться донарахування сум ПДВ або податку на прибуток.
