Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
4 курс_ПодатковаСистема укр.doc
Скачиваний:
50
Добавлен:
01.05.2015
Размер:
1 Мб
Скачать
☆

Тема 8. Податок на прибуток підприємств

8.1. Методичні рекомендації до вивчення теми

Податок на прибуток підприємств – це прямий податок, який сплачують підприємства з прибутку, що, згiдно з Податковим кодексом України, визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду.

Платниками податку з числа резидентів є:

  • суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами;

  • неприбуткові установи та організації у разі отримання прибутку від неосновної діяльності та/або доходів, що підлягають оподаткуванню;

  • відокремлені підрозділи платників податку, за винятком представництв.

Платниками податку з числа нерезидентів є:

  • юридичні особи, що створені в будь-якій організаційно-правовій формі, та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України;

  • постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.

Об'єктом оподаткування є:

  1. прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду;

  2. дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню, з джерелом походження з України.

Ставки податку: з 1.01.2013 р. – 19 %; з 1.01.2014 р. – 18%; з 1.01.2015 р. – 17% та починаючи з 1 січня 2016 р. ставка податку буде становити 16 %.

Податковою базою визнається грошове вираження прибутку як об'єкта оподаткування, що розраховується за наступною формулою:

ОПк = Д – С – ІВ (4)

де ОП – оподатковуваний прибуток;

Д – доходи;

С – собівартість;

ІВ – інші витрати звітного податкового періоду.

Якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками податкового року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням зазначеного від'ємного значення попереднього року у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення.

Податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

8.2. Питання для самопідготовки та самоконтролю знань

  1. Визначити різницю між балансовим та оподатковуваним прибутком.

  2. Платники податку на прибуток.

  3. Сутність та елементи валового доходу підприємства.

  4. Які витрти включаються до складу собівартості?

  5. Порядок нарахування амортизації відповідно до Податкового кодексу України.