Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
Konspekt_FinO_II.doc
Скачиваний:
0
Добавлен:
01.05.2025
Размер:
2 Мб
Скачать
☆

1.8. Неоплачений капітал

Джерелом формування статутного капіталу є грошові та матеріальні внески засновників. У випадку внесення засновниками до статутного капіталу матеріальних ресурсів, первісною вартістю останніх є їх справедлива вартість, погоджена між засновниками, за якою активи зараховуються на баланс підприємства.

Неоплачений капітал є нічим іншим, як заборгованістю засновників (учасників) по внесках до статутного капіталу.

Сам порядок оцінки майнових внесків учасників має бути визначено в засновницьких документах. У випадку, якщо самі засновники не можуть здійснити оцінку майна, то це роблять спеціалісти з бюро технічної інвентаризації або торгівельно-промислової палати.

У бухгалтерському обліку фактичне надходження внесків засновників відображається на рахунку 46 “Неоплачений капітал”. По дебету рахунку 46 відображається заборгованість засновників (учасників) товариства по внесках до статутного капіталу підприємства, а по кредиту – погашення заборгованості.

Аналітичний облік неоплаченого капіталу ведеться по кожному засновнику (учаснику) і за видами розміщених неоплачених акцій (для акціонерних товариств).

У балансі підприємства сума заборгованості засновників (учасників) по внесках до статутного капіталу наводиться в дужках і вираховується при визначенні підсумку власного капіталу.

Розглянемо відображення у бухгалтерському обліку операцій по внесках засновників (учасників). Перш за все, слід мати на увазі, що згідно із Законом України “Про господарські товариства” до моменту державної реєстрації ТзОВ кожний з учасників повинен внести не менше 50% внеску, вказаного в засновницьких документах. Крім цього, з моменту державної реєстрації учасники ТзОВ зобов’язані протягом року повністю внести свій вклад до статутного капіталу.

ПРИКЛАД. В установчих документах товариства з обмеженою відповідальністю статутний капітал встановлено в розмірі 150 000 грн. До реєстрації внески трьох засновників ТзОВ склали: 150 000 × 50% : 100 = 75 000 грн. У подальшому, як визначено у засновницьких документах, учасники здійснюють внески:

– учасник «А» вносить до статутного капіталу основні засоби (обладнання) вартістю 35 000 грн.

– учасник «В» вносить до статутного капіталу нематеріальні активи вартістю 25 000грн.

– учасник «С» вносить до статутного капіталу грошові кошти в сумі 15000 грн.

На рахунках бухгалтерського обліку це буде відображено наступним чином:

№

п/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Сума,

грн

Дт

Кт

1.

Відображено заборгованість учасників товариства по внесках до статутного капіталу

46

40

150000

2.

Відображено суму фактичних внесків учасників грошовими коштами:

а) учасника «А»

б) учасника «В»

в) учасника «С»

31

31

31

46

46

46

15000

25000

35000

3.

Відображено фактичні внески учасників:

а) учасника «А» на вартість внесеного обладнання

б)учасника «В» на вартість нематеріального активу

в) учасника «С» на суму грошових коштів

104

12

31

46

46

46

35000

25000

15000

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]