Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
Мерці.doc
Скачиваний:
1
Добавлен:
01.05.2025
Размер:
451 Кб
Скачать
☆
    1. Види податків на підприємстві

Державна установа «Лабораторний центр на залізничному транспорті Держсанепідслужби» відповідно до Податкового кодексу України зобов’язується сплати наступні види податків:

  1. Податок на прибуток.

Об’єктом оподаткування вважається прибуток підприємства, отриманий в Україні та за її межами. Прибуток визначається шляхом зменшення доходів на суму собівартості робіт, послуг і на суму інших витрат. У 2013 році його ставка становить 19%. Для сплати податку на прибуток підприємством подається декларація з податку на прибуток до податкової щоквартально протягом 40 днів після закінчення звітного періоду.

  1. Податок на додану вартість.

ПДВ є непрямим податком, тобто він включається продавцем до ціни товарів, робіт, послуг при їх продажу. Сума, яку підприємство перераховує до бюджету, визначається за формулою: сума ПДВ до сплати дорівнює податкове зобов’язання мінус податковий кредит. Податкове зобов’язання — це та сума податку, яку підприємство включило до ціни своїх товарів (робіт, послуг) при їх продажу і отримало (або отримає) від покупця або замовника. Податковий кредит — це ПДВ, який був сплачений підприємством постачальникам в складі ціни товарів (робіт, послуг). Ставка ПДВ у 2013 році становить 20%. Декларація з ПДВ надається більшістю підприємств у податкову щомісяця до 20 число місяця, наступного за звітним. Сплата ПДВ здійснюється протягом 10 днів з дня закінчення терміну подання декларації.

  1. Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).

Утримувати та сплачувати цей податок до бюджету покладено на підприємство. Тобто якщо підприємство виплачує працівникам заробітну плату, бухгалтерія зобов’язана зменшити нараховану суму на суму податку з доходів фізичних осіб і виплатити заробітну плату за мінусом цього податку, а ПДФО заплатити до бюджету. Основна ставка податку з доходів фізичних осіб становить 15%. Якщо дохід фізичної особи більше 10 мінімальних зарплат, то із суми перевищення утримується 17%. Звітність з ПДФО – форма 1ДФ подається підприємством щоквартально до податкової протягом 40 днів після закінчення звітного кварталу.

  1. Єдиний соціальний внесок (ЄСВ)

Сплата єдиного соціального внеску не регулюється Податковим кодексом України. ЄСВ нараховується на суму зарплати працівників підприємства та винагороди фізичним особам за цивільно-правовими договорами. Ставка ЄСВ, який сплачується за рахунок підприємства, коливається від 36,76 до 49,7% залежно від так званого класу професійного ризику. Останній, у свою чергу, залежить від виду діяльності підприємства. Клас ризику присвоюється при реєстрації в Пенсійному фонді і вказується в довідці про взяття на облік.

При виплаті зарплати підприємство також утримує з кожного працівника ЄСВ за рахунок його зарплати. Розмір утримуваного внеску — 3,6% від суми заробітної плати і 2,6% — за цивільно-правовими договорами.

Підприємство сплачує ЄСВ в момент виплати зарплати, але не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним. Звіт з ЄСВ надається до Пенсійного фонду також до 20 числа наступного місяця.

Види податків, які сплачувало підприємство в 2012р.

Таблиця 2.2

№ п/п

Назва податку

Базовий звітний період

Ставки

1

Податок на

прибуток

квартал, рік

19% від отриманого прибутку за звітний період (щоквартально)

2

Податок на

додану

вартість

місяць,

квартал

Ставка 20%. Сплаті підлягає різниця між податковим зобов'язанням (ПДВ, яке нараховує ваше підприємство при поставці товарів та отриманні попередньої оплати) та податковим кредитом (вхідний ПДВ, який нараховують Вам  Ваші постачальники на свої товари та послуги, за наявності податкових накладних) – щомісячно

3

Податок на доходи фізичних осіб

квартал

Утримання із заробітної плати кожного окремого працівника у розмірі 15% від нарахованої заробітної плати за виключенням утримань з зарплати та соціальної пільги.

4

Єдиний соціальний внесок

місяць

Ставка ЄСВ, який сплачується за рахунок підприємства, коливається від 36,76 до 49,7% залежно від так званого класу професійного ризику.