Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
МВ КР ПОіЗ 2015.docx
Скачиваний:
1
Добавлен:
01.07.2025
Размер:
127 Кб
Скачать
☆

5. Методичні поради до виконання практичної частини курсової роботи До задач №№ 1, 2

Об’єкт оподаткування податком на прибуток підлягає визначенню на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування, відповідно до положень такого розділу, а саме:

- амортизації необоротних активів;

- резервів (забезпечень);

- обмежень окремих видів витрат та преференцій тощо.

При цьому для платників податку з річним доходом до 20 млн. грн. надано можливість визначати об’єкт оподаткування податком на прибуток на підставі даних бухгалтерського обліку без проведення коригувань.

Податок на прибуток (ПП) визначається за формулою:

ПП = ОП 18%, (5.1)

де ОП – об’єкт оподаткування;

18% - ставку податку на прибуток у 2015 році.

До Задачі № 3

Об'єктом оподаткування податком з доходів фізичних осіб є:

— загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

— доходи з джерела їх походження в Україні, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

— іноземні доходи — доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України, — для резидентів.

Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

При нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Для цілей застосування податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (609 грн. у 2015 р.).

Пільга застосовується тільки до заробітної плати, нарахованої за місяць, у тому випадку, коли ця зарплата буде менша за розмір прожиткового мін. на працездатну особу, помноженого на коефіцієнт 1,4 (1710 грн. у 2015 р.)

Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

Відповідно до п.167.1 ст.167 ПКУ, ставка податку становить 15% бази оподаткування, а по відношенню до доходів, сукупна сума яких за місяць перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати на 1 січня року (12180 грн.) – 20% бази оподаткування.

Відповідно до п.п. 169.1.2. Податкового кодексу України платники податку, які мають двох чи більше ді­тей віком до 18 років, мають право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного до­ходу, одержуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати, у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам у розрахунку на кожну таку дитину.

Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, встановленого на 1 січня такого року.