- •Тема 4. Акцизний податок
- •База оподаткування (ст. 214 пку)
- •Порядок визначення бази оподаткування для розрахунку ап
- •Ставки акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво
- •Мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби
- •Ставки акцизного податку на нафтопродукти, скраплений газ
- •Ставки акцизного податку на кузови для автомобілів, зазначених у товарній позиції 8703 згідно з укт зед
- •Ставки акцизного податку на мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним мотором, з колясками або без них
- •Електрична енергія
- •Ставки акцизного податку на причепи та напівпричепи для тимчасового проживання у кемпінгах, типу причіпних будиночків
- •Строки виникнення податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку
- •Подання звітності та сплата податку (ст. 222, 223 пку)
- •Строки подання податкової звітності та сплати акцизного податку
- •Практичні завдання з нарахування ап
Ставки акцизного податку на причепи та напівпричепи для тимчасового проживання у кемпінгах, типу причіпних будиночків
Код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД |
Опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД |
Ставки податку у твердих сумах з одиниці реалізованого товару (продукції) (специфічні) |
8716 10 99 00 |
причепи та напівпричепи для тимчасового проживання у кемпінгах, типу причіпних будиночків масою понад 3500 кг, крім тих, що складаються |
109 євро за 1 штуку |
Електрична енергія
Код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД |
Опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД |
Ставки податку (адвалорна), % |
2716 00 00 00 |
Електроенергія |
3,2 % |
Для підакцизних товарів, реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість), у розмірі 5 %. Виручені грошові кошти зараховуються до місцевих бюджетів.
Порядок визначення ціни за адвалорними ставками
Платник, що здійснює розрахунок суми АП із застосуванням адвалорних ставок, зобов’язаний визначати максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) шляхом їх узгодження з ДФСУ або ДМСУ.
Процедуру такого узгодження платник здійснює шляхом декларування роздрібних цін, яка здійснюється шляхом подання не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати встановлення таких цін декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари.
У декларації повинні міститися відомості про встановлені виробником або імпортером ціни на всі підакцизні товари (продукцію), що виробляються або імпортуються, а також дата, з якої встановлюються максимальні роздрібні ціни.
Декларація подається у 2 примірниках, один з яких повертається у день її подання виробнику або імпортеру із зазначенням дати прийняття, реєстраційного номера та засвідчений печаткою ДФСУ або ДМСУ.
Установлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на перелічені у декларації товари (продукцію) запроваджуються з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому було подано декларацію. В разі необхідності їх зміни платник зобов’язаний подати нову декларацію. При цьому необхідно враховувати, що такі уточнення дозволено здійснювати не частіше одного разу на місяць.
Встановлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) повинні наноситися на споживчу упаковку таких товарів разом з датою їх виробництва.
Необхідність декларування роздрібних цін на товари підакцизної групи, що оподатковуються за продукції такими ставками, запроваджена з метою справляння акцизного податку за реальними ринковими цінами в повному обсязі. В економічному середовищі, що еволюціонує, товаровиробники змушені застосовувати адекватні заходи менеджменту для покриття виробничих витрат, забезпечення стратегічного розвитку підприємства, які тісно пов’язані з оптимізацією цінової політики. Додатковий контроль з боку ДФСУ або ДМСУ, на яких покладаються зобов’язання з моніторингу цінових пропозицій в ході опрацювання поданих декларацій, запобігає поширенню демпінгових явищ на конкурентному ринку та унеможливлює тіньовий оборот підакцизної продукції.
Стосовно компенсації можливих бюджетних втрат на перспективу зі справляння АП за абсолютними ставками, то згідно вимог Податкового Кодексу, КМУ зобов’язаний щорічно до 1 червня п. р. вносити до Верховної Ради України пропозиції щодо їх коригування. Сутність такого коригування полягає в індексації абсолютних ставок на індекс споживчих цін (індекс цін виробників промислової продукції) за минулі 12 календарних місяців (за період з червня року, в якому проводиться індексація, до червня попереднього року).
Дата виникнення податкових зобов’язань (ст. 216 ПКУ)
Таблиця 4.10
