Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
ТЕМА-3 ПДВ (2014).doc
Скачиваний:
2
Добавлен:
01.07.2025
Размер:
224 Кб
Скачать
☆

Об’єкт оподаткування (ст. 185 пку)

Об’єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів на митній території України, у т. ч. операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг на митній території України;

в) ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України;

г) вивезення товарів (супутніх послуг);

ґ) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

База оподаткування (ст. 188 пку)

База оподаткування ПДВ  це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об’єкта оподаткування ПДВ, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов’язання.

Вона визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг і не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг. База оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче їх собівартості, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу. До складу договірної вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.

Для цілей визначення суми податкового зобов’язання з ПДВ згідно Податкового Кодексу України база оподаткування встановлюється диференційно для кожного об’єкта оподаткування. Так, наприклад, (табл. 3.1).

Таблиця 3.1

Порядок визначення бази оподаткування для розрахунку ПДВ

№

Об’єкти оподаткування

Характеристика бази оподаткування

1

Операції з постачання товарів/послуг на митній території України

визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім ПДВ та АП на спирт етиловий, що використовується виробниками  суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів)

БОПДВ = Вт,

де, Вт – вартість товарної продукції (послуг), що визначена за звичайними цінами, грн.

2

Операції з постачання товарів, ввезених на митну територію України

визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче митної вартості товарів, з урахуванням акцизного податку та ввізного мита.

БОПДВ = (МВ + М + АП)

де, МВ – митна вартість товарів, грн;

ВМ – сума митних нарахувань, грн;

АП – сума нарахованого акцизного податку, грн.

Перерахунок іноземної валюти в національну валюту здійснюється за офіційним курсом НБУ, що діє на день подання митної декларації для митного оформлення, а в разі нарахування суми податкового зобов’язання митним органом  на день визначення податкового зобов’язання

4

Операції з постачання товарів/послуг за договорами фінансового лізингу

визначається виходячи з їх є договірної (контрактної) вартості, але не нижче ціни придбання об’єкта лізингу

БОПДВ = Вт

де, Вт – вартість товарної продукції (послуг), що визначена за цінами не нижче ціни придбання об’єкта лізингу , грн.

9

Операції з отримання давальницької сировини (готової продукції) від нерезидентів, як оплата за її переробку українським виконавцем

визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче митної вартості товарів, з урахуванням акцизного податку та ввізного мита.

БОПДВ = Вс,

де, Вс – вартість давальницької сировини, що визначена за міжнародним контрактом, грн.

Перерахунок іноземної валюти в національну валюту здійснюється за офіційним курсом НБУ, що діє на день подання митної декларації для митного оформлення, а в разі нарахування суми податкового зобов’язання митним органом  на день визначення податкового зобов’язання

Якщо після продажу товарів, робіт, послуг здійснюється перегляд цін або повернення проданих товарів, ПДВ перераховується, виходячи із зміненої бази оподаткування як у продавця таких товарів, так і у покупця.